Нашите сертификати и отличия за качество
Храни, домашни потреби, облекло, електроуреди, играчки – всеки продукт от собствените марки на Kaufland преминава специални тестове за сигурност, надеждност и високо качество. Целият процес на производство се следи с безкомпромисна стриктност. В резултат на това Kaufland притежават многобройни сертификати, отличия за качество, както и различни международни признания, които отразяват високото качество както в отношението на търговската верига към клиенти и партньори, така и на продуктите под собствените ни марки.
За втора поредна година Kaufland България получи международен сертификат TÜV AUSTRIA COVID Shield. Той гарантира най-високо, отлично ниво на мерките за безопасност, хигиена и превенция, които компанията прилага във всички свои хипермаркети в страната в условия на COVID-19.
След детайлен одит от TÜV AUSTRIA търговската верига отново защити сертификацията с най-високата степен на защита при изпълнението на основните групи превантивни мерки. Сред тях са поддържане на безупречна хигиена и редовна дезинфекция. Всички хипермаркети на компанията щателно се почистват и дезинфекцират. Осигурена е и постоянна вентилация със свеж въздух. На входовете за удобство на клиентите са разположени хигиенни станции за дезинфекция. На територията на обектите има също информационни табели за лична хигиена на клиентите и служителите.
Kaufland е любимата марка на българските потребители. Това показват финалните резултати в 14-ото издание на потребителска класация "Любимите марки". За поредна година потребителите избраха Kaufland за Търговска верига №1 в България и за Любим международен работодател.
"Любимите марки" е единствената потребителска класация у нас. В нея в директен вот в три етапа българите избират своята любима марка в различни категории. Тази година състезанието започна на 23 май и продължи до 28 юни включително. В отделните етапи на оспорваната надпревара са се включили близо 45 000 души. Kaufland България е компанията, събрала най-голям процент потребителски гласове във всички категории, в които е участвала в класацията, и затова беше обявена от организаторите за марка №1 за 2022 година.

Kaufland България получи наградата Superbrands за България и беше удостоена със специална грамота в категорията "Потребителски марки" за 2019/2020 година.

TÜV Nord България е независим институт за сертификация и на хранителни стоки, който проверява и контролира всички доставчици на Шеф месар, и гарантира качествено производство при спазването на всички законови норми. Знакът "Контролирано качество при производителя" гарантира контрола върху качеството, доставката и производството.

"Стара планина" е стандарт, утвърден от Министерството на земеделието и храните, в който са описани технологични изисквания за производство на продукти от свинско, говеждо и птиче месо. Месните продукти по стандарт "Стара планина" отговарят на високи критерии за качество, на определени изисквания за производство и опаковане и не съдържат соя и картофено нишесте. Стандарт "Стара планина" е доброволен за одобрени производители и се прилага само от тези, които искат да предложат продукти, отговарящи на високите му изисквания.

В Европейския съюз има разработена цялостна Политика на качеството – защитени наименования, която включва защитени наименования за произход, защитени географски указания, храни с традиционно специфичен характер и т. нар. незадължителни термини за качество (планински продукт и продукт на островно земеделие). Тази политика изпълнява следните цели – да изтъкне специфичните качества на определени типични продукти на пазара и да ги отличи от останалите продукти в магазините чрез означаването им със съответните утвърдени символи на ЕС. В хипермаркети Kaufland могат да бъдат открити редица продукти, обозначени с утвърдените символи за защитени наименования.

Те са изключително сочни, ароматни, хрупкави, едри и вкусни. Несравнимият им вкус се дължи на чистия планински въздух и многото слънце на Южен Тирол (Südtirol) - Италия, в чиято емблема са се превърнали. Алпийско-средиземноморският климат прави това райско място перфектно за отглеждане на различни сортове ябълки с високо качество, което се тества и контролира постоянно - от дървото до пазарската количка.
Част от дейността, принципите и културата на Kaufland е и концепцията ни за устойчиво развитие. На международно ниво компанията има цялостен подход за устойчивото развитие, който се реализира под мотото "Действията носят промяната".
За да избегнем пластмасовите отпадъци, ние следваме ясен подход: устойчивостта трябва да се осъществява цялостно. От избягването на пластмасовите отпадъци, дизайна и рециклирането на продуктите, до иновации и образование. Ние етикетираме нашите подобрени опаковки, като например слънчогледовото олио K-Classic в PET бутилка, с нашето лого "Опаковано с отговорност", което прави мерките за намаляване на пластмасата видими при всяка покупка.
С логото "Използвай пак и пак" целим да информираме клиентите си, че продуктът може да се използва многократно. Това важи за нехранители стоки като контейнерите за многократна употреба, термокутиите, сламките за многократна употреба, кутиите за съхранение и др.
За да може и вашето пазаруване да е съобразено с опазването на околната среда, ние ви предлагаме климатично неутрални продукти, които може да закупите в нашите хипермаркети. За тези продукти ние компенсираме неизбежните емисии на CO2, като подкрепяме сертифицирани проекти за опазване на околната среда и климата.
Използваме логото "Без опаковка", за да обозначим всички плодове и зеленчуци, които предлагаме в насипна форма и без опаковка. С този етикет ние не само привличаме вниманието към големия избор от насипни плодове и зеленчуци, но и предоставяме информация за нашите мерки за намаляване на пластмасата, които правят пазаруването в хипермаркетите ни още по-устойчиво.
Нашите продукти, при които сме намалили консумацията на вода чрез нови технологии, носят логото "Спестена вода". Така заедно можем да намалим потреблението на вода по устойчив начин.
Чрез логото "Произведено без микропластмаса" бързо разпознаваш сред продуктите в хипермаркета тези от собствените ни марки, които не съдържат микропластмаса. Логото касае съдържанието на съответните продукти, а не опаковките, но не се отнася за кърпички или тампони за почистване.
Разделното събиране на опаковки е половината от битката за намаляване на отпадъците. Ето защо, на избрани собствени продукти с многокомпонентни опаковки, вече има информация и насоки за правилното им рециклиране. Това е важна стъпка в посока превенция натрупването на пластмасови отпадъци. Защото само чрез правилно изхвърляне опаковките могат да се преработят и да се използват за повторно производство.
Fairtrade означава по-добри цени за семейства с малки стопанства, както и достойни условия на труд за служителите в плантациите от развиващите се страни.

Печат "Справедлива търговия с какао": производителите на какао могат да продават допълнителни дялове от реколтата си при условията на справедлива търговия. Това води до подобряване условията им на живот и труд, както и до по-екологично производство.
Сертификатът UTZ се издава за различни видове кафе и чай, произведени по устойчив начин. Мисията на UTZ е да създаде свят, в който устойчивото производство е норма.
Сертификатът Rainforest Alliance Certified се издава за какао, кафе, чай, цитрусови плодове или банани, които се отглеждат в съответствие с екологичните, социалните и икономическите изисквания на организацията.

За нас от голямо значение е използването на яйца от подово отглеждани или свободни кокошки при производството на тесто и тестени продукти от нашите собствени марки. Избрани стоки като гофретите на K-Classic, например, имат на опаковката си обозначение, че са произведени от яйца на подово отглеждани кокошки.
Kaufland си поставя за цел до 2025 г. да се откаже напълно от употребата на яйца от клетъчно отглеждани кокошки за продуктите от собствените си марки.
Цветето, знак на Британското веган общество, се поставя върху продукти, които не съдържат животински съставки и следователно са подходящи за веган хранене и начин на живот.

Логото на Marine Stewardship Council (MSC) обозначава риба от устойчив риболов. Риболовът, сертифициран по MSC, гарантира, че рибните запаси са в добро състояние, морското местообитание е защитено и приловът е сведен до минимум.

Логото на Aquaculture Stewardship Council (ASC) обозначава устойчиво отглежданите риба и морски дарове. Рибните стопанства, сертифицирани по ASC, трябва да докажат, че спазват устойчиви практики на култивиране и осигуряват добри и справедливи условия на труд.
Печатът Dolphin SAFE на американския Earth Island Institute сертифицира продукти от риба тон, чиито риболов не застрашава делфините и навлизането им в рибарските мрежи.
Логото Ohne GenTechnik обозначава храни, които не съдържат генетично модифицирани съставки до определената граница от 0,1% на съставка.
Сертификатът Der Blaue Engel се присъжда на продукти и услуги, които са особено щадящи към околната среда. Те отговарят на високите стандарти за здравословни и безопасни условия на труд както и на изискванията за годност за употреба.
Екомаркировката на ЕС обозначава намаляването на различни въздействия върху околната среда на всеки етап от жизнения цикъл на даден продукт. Определените в критериите нива са такива, че да се насърчават продукти, които имат по-слабо общо въздействие върху околната среда.

Нашето желание е да допринесем за един по-безопасен за децата свят. Затова перилни и почистващи препарати от собствените ни марки K-Classic, K-Favourites, MyProject, Newcential и Countryside съдържат горчивото вещество Bitrex®. Тази съставка е толкова горчива, че кара децата веднага да изплюят течността, вместо да я глътнат.
Печатът Sustainable Cleaning обозначава почистващите препарати, които отговарят на високи стандарти за екологична безопасност, свеждат до минимум отпадъците и предоставят ясна и прозрачна информация за по-устойчивата си употреба.
Печатът на FSC® се поставя върху продукти от дървесина и хартия, които са независимо сертифицирани в съответствие със строгите насоки на Forest Stewardship Council®. По този начин се насърчава устойчивото стопанисване на горите в световен мащаб.
Стандартът GOTS (Global Organic Textile Standard) гарантира устойчивото производство на текстил по цялата верига на доставки. От извличането на екологично чисти природни суровини до екологично и социално отговорното производство и прозрачното етикетиране.
Cotton made in Africa (CmiA) е международно признат стандарт за устойчив памук, произведен в Африка. Фокусът е върху опазването на околната среда и по-добрите условия на труд и живот за дребните фермери и работници в Африка.
Логото на MADE IN GREEN by OEKO-TEX® обозначава проследимост на текстилните изделия и гарантира екосъобразно, безопасно и социално отговорно производство.
Продуктите, които са сертифицирани съгласно Global Recycled Standard (GRS), съдържат рециклирани материали. Логото на GRS може да се използва, ако продуктите се състоят от поне 50% рециклиран материал.
Стандартът Organic Content Standard (OCS) позволява да се обобщи точния процент органични материали в даден продукт, както и неговото проследяване по цялата производствена верига. Логото посочва, че се използва органичен памук.
Логото на NATRUE обозначава натуралната и органичната козметика. Продуктите са произведени от 100% натурални, близки или идентични на натуралните съставки.