Нашите сертификати и отличия за качество
Храни, домашни потреби, облекло, електроуреди, играчки – всеки продукт от собствените марки на Kaufland преминава специални тестове за сигурност, надеждност и високо качество. Целият процес на производство се следи с безкомпромисна стриктност. В резултат на това Kaufland притежават многобройни сертификати, отличия за качество, както и различни международни признания, които отразяват високото качество както в отношението на търговската верига към клиенти и партньори, така и на продуктите под собствените ни марки.
За втора поредна година Kaufland България получи международен сертификат TÜV AUSTRIA COVID Shield. Той гарантира най-високо, отлично ниво на мерките за безопасност, хигиена и превенция, които компанията прилага във всички свои хипермаркети в страната в условия на COVID-19.
След детайлен одит от TÜV AUSTRIA търговската верига отново защити сертификацията с най-високата степен на защита при изпълнението на основните групи превантивни мерки. Сред тях са поддържане на безупречна хигиена и редовна дезинфекция. Всички хипермаркети на компанията щателно се почистват и дезинфекцират. Осигурена е и постоянна вентилация със свеж въздух. На входовете за удобство на клиентите са разположени хигиенни станции за дезинфекция. На територията на обектите има също информационни табели за лична хигиена на клиентите и служителите.

Kaufland е любимата търговска верига на българите и любимият международен работодател в България, според резултатите в единствената класация с директен потребителски вот у нас - "Любимите марки".
През 2021 г. Kaufland спечели убедително не само в категории "Търговски вериги" и "Любим работодател – международна компания", но и в категория "Собствени марки - храни и напитки" със своята национална линия продукти "Брей!", която категорично завоюва първото място. В "Любимите марки" веригата зае първо място и в категория "Интериор и екстериор" със своята марка продукти за градината и балкона Countryside.

Потребителите у нас определят Kaufland България като компанията, която предлага най-добро съотношение между цена и качество на продукти и услуги в страната. Това става ясно след проведено проучване в България сред 1 200 респондента на възраст над 17 години. Допитването е осъществено онлайн през месец януари 2021 г. от независимата швейцарска организация ICERTIAS. В резултат на проучването Kaufland България е отличена с наградата Best Buy 2021/2022 г.
Наградата се присъжда на компании, продукти и услуги, които са избрани за номер 1 в съответното проучване и категория. Името на Kaufland България е посочено от респондентите в отговор на въпроса “Коя верига магазини за търговия на дребно (супермаркет) според личния Ви опит предлага най-доброто съотношение цена-качество на българския пазар”. Отличието се присъжда изцяло на база потребителската оценка.

Kaufland България получи наградата Superbrands за България и беше удостоена със специална грамота в категорията "Потребителски марки" за 2019/2020 година.

TÜV Nord България е независим институт за сертификация и на хранителни стоки, който проверява и контролира всички доставчици на Шеф месар, и гарантира качествено производство при спазването на всички законови норми. Знакът "Контролирано качество при производителя" гарантира контрола върху качеството, доставката и производството.

"Стара планина" е стандарт, утвърден от Министерството на земеделието и храните, в който са описани технологични изисквания за производство на продукти от свинско, говеждо и птиче месо. Месните продукти по стандарт "Стара планина" отговарят на високи критерии за качество, на определени изисквания за производство и опаковане и не съдържат соя и картофено нишесте. Стандарт "Стара планина" е доброволен за одобрени производители и се прилага само от тези, които искат да предложат продукти, отговарящи на високите му изисквания.

В Европейския съюз има разработена цялостна Политика на качеството – защитени наименования, която включва защитени наименования за произход, защитени географски указания, храни с традиционно специфичен характер и т. нар. незадължителни термини за качество (планински продукт и продукт на островно земеделие). Тази политика изпълнява следните цели – да изтъкне специфичните качества на определени типични продукти на пазара и да ги отличи от останалите продукти в магазините чрез означаването им със съответните утвърдени символи на ЕС. В хипермаркети Kaufland могат да бъдат открити редица продукти, обозначени с утвърдените символи за защитени наименования.

Те са изключително сочни, ароматни, хрупкави, едри и вкусни. Несравнимият им вкус се дължи на чистия планински въздух и многото слънце на Южен Тирол (Südtirol) - Италия, в чиято емблема са се превърнали. Алпийско-средиземноморският климат прави това райско място перфектно за отглеждане на различни сортове ябълки с високо качество, което се тества и контролира постоянно - от дървото до пазарската количка.
Fairtrade означава по-добри цени за семейства с малки стопанства, както и достойни условия на труд за служителите в плантациите от развиващите се страни.
Печат "Справедлива търговия с какао": производителите на какао могат да продават допълнителни дялове от реколтата си при условията на справедлива търговия. Това води до подобряване условията им на живот и труд, както и до по-екологично производство.
Сертификатът UTZ се издава за различни видове кафе и чай, произведени по устойчив начин. Мисията на UTZ е да създаде свят, в който устойчивото производство е норма.
Сертификатът Rainforest Alliance Certified™ се издава за какао, кафе, чай, цитрусови плодове или банани, които се отглеждат в съответствие с екологичните, социалните и икономическите изисквания на организацията.

За нас от голямо значение е използването на яйца от подово отглеждани или свободни кокошки при производството на тесто и тестени продукти от нашите собствени марки. Избрани стоки като гофретите на K-Classic, например, имат на опаковката си обозначение, че са произведени от яйца на подово отглеждани кокошки.
Kaufland си поставя за цел до 2025 г. да се откаже напълно от употребата на яйца от клетъчно отглеждани кокошки за продуктите от собствените си марки.
Kaufland предлага много органични продукти във всички продуктови категории - от плодове и зеленчуци, през млечни продукти, напитки, кафе и чай до консерви и дълбокозамразени храни. Много от тези продукти са от собствената ни марка K-Bio.
Eвропейското лого за биоземеделие върху опаковката показва, че продуктите са произведени съгласно строгите правила и наредби на ЕС под постоянен контрол от независими, оторизирани от държавата институции.
Kaufland притежава сертификат DE-ÖKO-006.
Продуктите, които са вегетариански или веган, носят логото V-Label. Веган продуктите не съдържат животински съставки или суровини като месо, риба, яйца и млечни продукти.
Цветето, знак на Британското веган общество, се поставя върху продукти, които не съдържат животински съставки и следователно са подходящи за веган хранене и начин на живот.
Логото на Marine Stewardship Council (MSC) обозначава риба от устойчив риболов. Риболовът, сертифициран по MSC, гарантира, че рибните запаси са в добро състояние, морското местообитание е защитено и приловът е сведен до минимум.
Логото на Aquaculture Stewardship Council (ASC) обозначава устойчиво отглежданите риба и морски дарове. Рибните стопанства, сертифицирани по ASC, трябва да докажат, че спазват устойчиви практики на култивиране и осигуряват добри и справедливи условия на труд.
Печатът Dolphin Safe на американския Earth Island Institute сертифицира продукти от риба тон, чиито риболов не застрашава делфините и навлизането им в рибарските мрежи.
Логото Ohne GenTechnik обозначава храни, които не съдържат генетично модифицирани съставки до определената граница от 0,1% на съставка.
Сертификатът Der Blaue Engel се присъжда на продукти и услуги, които са особено щадящи към околната среда. Те отговарят на високите стандарти за здравословни и безопасни условия на труд както и на изискванията за годност за употреба.
Екомаркировката на ЕС обозначава намаляването на различни въздействия върху околната среда на всеки етап от жизнения цикъл на даден продукт. Определените в критериите нива са такива, че да се насърчават продукти, които имат по-слабо общо въздействие върху околната среда.

Нашето желание е да допринесем за един по-безопасен за децата свят. Затова перилни и почистващи препарати от собствените ни марки K-Classic, K-Favourites, MyProject, Newcential и Countryside съдържат горчивото вещество Bitrex®. Тази съставка е толкова горчива, че кара децата веднага да изплюят течността, вместо да я глътнат.
Печатът Sustainable Cleaning обозначава почистващите препарати, които отговарят на високи стандарти за екологична безопасност, свеждат до минимум отпадъците и предоставят ясна и прозрачна информация за по-устойчивата си употреба.
Печатът на FSC® се поставя върху продукти от дървесина и хартия, които са независимо сертифицирани в съответствие със строгите насоки на Forest Stewardship Council®. По този начин се насърчава устойчивото стопанисване на горите в световен мащаб.
Стандартът GOTS (Global Organic Textile Standard) гарантира устойчивото производство на текстил по цялата верига на доставки. От извличането на екологично чисти природни суровини до екологично и социално отговорното производство и прозрачното етикетиране.
Cotton made in Africa (CmiA) е международно признат стандарт за устойчив памук, произведен в Африка. Фокусът е върху опазването на околната среда и по-добрите условия на труд и живот за дребните фермери и работници в Африка.
Cradle to Cradle Certified® е световно признат стандарт за по-безопасни и по-устойчиви продукти, които са подходящи за кръговата икономика.
Логото на MADE IN GREEN by OEKO-TEX® обозначава проследимост на текстилните изделия и гарантира екосъобразно, безопасно и социално отговорно производство.
Продуктите, които са сертифицирани съгласно Global Recycled Standard (GRS), съдържат рециклирани материали. Логото на GRS може да се използва, ако продуктите се състоят от поне 50% рециклиран материал.
Стандартът Organic Content Standard (OCS) позволява да се обобщи точния процент органични материали в даден продукт, както и неговото проследяване по цялата производствена верига. Логото посочва, че се използва органичен памук.
Логото на NATRUE обозначава натуралната и органичната козметика. Продуктите са произведени от 100% натурални, близки или идентични на натуралните съставки.