Качество в Kaufland
Храни, домашни потреби, облекло, електроуреди, играчки – всеки продукт от собствените марки на Kaufland преминава специални тестове за сигурност, надеждност и високо качество. Целият процес на производство се следи с безкомпромисна стриктност. В резултат на това Kaufland притежават многобройни сертификати, отличия за качество, както и различни международни признания, които отразяват високото качество както в отношението на търговската верига към клиенти и партньори, така и на продуктите под собствените ни марки.

Kaufland България притежава две международни признания под формата на златни медали, които отразяват високото качество както в отношението на търговската верига към клиенти и партньори, така и на продуктите под собствена марка на ритейлъра.
Медалът "Customers’ Friend" Kaufland България получава за отличното отношение към своите клиенти и партньори. Продуктите под собствените марки на Kaufland България пък бяха посочени като пример за "абсолютно най-високо ниво на качество" в независимо пазарно онлайн проучване Qudal – Quality Medal за продукти под собствена марка – България 2020/2021, организирано от ICERTIAS.

Kaufland България получи златно отличие за най-високо качество на продукти за домашни любимци – храна, нехранителни продукти и аксесоари. Медалът се присъжда на база проучване сред 1 200 онлайн респонденти. Според вота на клиентите Kaufland България дава пример за най-високо качество на продуктите за домашни любимци. Проучването е изготвено от ICERTIAS – International Certification Association GmbH – организация със седалище в Цюрих.
Медалът QUDAL®, присъден на Kaufland България е с пет звезди.

Kaufland България получи наградата Superbrands за България и беше удостоена със специална грамота в категорията "Потребителски марки" за 2019/2020 година.

Kaufland България спечели пет награди в потребителската класация "Моите любими марки“ за 2019 г. и се нареди сред марките, събрали най-много гласове в поредното издание на надпреварата. В директен вот потребителите избраха компанията за свой "Любим работодател", а собствената марка K-Classic бе безспорният победител сред отличените в раздела "Собствени марки – храни и напитки".
Kaufland България беше удостоена с още три награди: в категориите "Търговски вериги", както и в "Бебешки и детски продукти" и в "Собствени марки – нехранителни продукти" за Kuniboo – продукти за нуждите на най-малките и техните родители. Компанията получи и специална награда за "Бранд мениджър".

"Стара планина" е стандарт, утвърден от Министерството на земеделието и храните, в който са описани технологични изисквания за производство на продукти от свинско, говеждо и птиче месо. Месните продукти по стандарт "Стара планина" отговарят на високи критерии за качество, на определени изисквания за производство и опаковане и не съдържат соя и картофено нишесте. Стандарт "Стара планина" е доброволен за одобрени производители и се прилага само от тези, които искат да предложат продукти, отговарящи на високите му изисквания.

В Европейския съюз има разработена цялостна Политика на качеството – защитени наименования, която включва защитени наименования за произход, защитени географски указания, храни с традиционно специфичен характер и т. нар. незадължителни термини за качество (планински продукт и продукт на островно земеделие). Тази политика изпълнява следните цели – да изтъкне специфичните качества на определени типични продукти на пазара и да ги отличи от останалите продукти в магазините чрез означаването им със съответните утвърдени символи на ЕС. В хипермаркети Kaufland могат да бъдат открити редица продукти, обозначени с утвърдените символи за защитени наименования.

Те са изключително сочни, ароматни, хрупкави, едри и вкусни. Несравнимият им вкус се дължи на чистия планински въздух и многото слънце на Южен Тирол (Südtirol) - Италия, в чиято емблема са се превърнали. Алпийско-средиземноморският климат прави това райско място перфектно за отглеждане на различни сортове ябълки с високо качество, което се тества и контролира постоянно - от дървото до пазарската количка.

Fairtrade означава по-добри условия за дребните фермери и работници в Африка, Азия и Латинска Америка. Повече от 1,6 милиарда души вече печелят от стабилни минимални цени, демократични организационни структури, опазване на околната среда, както и безопасни условия на труд.

При нас ще откриете шоколадови продукти от марките K-Classic и K-Bio, които носят логото на програмата Fairtrade Cocoa. Това означава, че те са произведени с какао от справедлива търговия (Fairtrade)
Програмата Fairtrade Cocoa дава възможност на земеделците да продават по-голяма част от своята реколта при условия на справедлива търговия. С покупката на продукт, носещ това лого, вие допринасяте за подобряване на условията на живот и условията на труд на малките производители.

Ние подкрепяме програмата на UTZ. Шоколадовите продукти с марката K-Classic, сертифицирани по UTZ, допринасят за щадящо околната среда добиване на какао, както и за подобряване на икономическите и социални условия в страните производители.
Така можем да сме сигурни, че какаото, необходимо за производството на нашите UTZ-шоколадови продукти, гарантирано произлиза от сертифицирани производители. Чрез насърчаване на програмата, производителите и марки като K-Classic допринасят за устойчивото култивиране на какао.

Организацията Rainforest Alliance е създадена през 1986 г. с основна мисия да запази биоразнообразието и да подобри "здравето" на околната среда чрез внедряване на устойчиви земеделски и бизнес практики. Rainforest Alliance Certified предоставя на потребителя възможност да избере продукти, произведени с мисъл за околната среда и нейното състояние в бъдеще. Този сертификат удостоверява, че земеделците отглеждат своите култури по високи стандарти за устойчиво земеделие.

За нас от голямо значение е използването на яйца от подово отглеждани или свободни кокошки при производството на тесто и тестени продукти от нашите собствени марки. Избрани стоки като гофретите на K-Classic, например, имат на опаковката си обозначение, че са произведени от яйца на подово отглеждани кокошки.
Kaufland си поставя за цел до 2025 г. да се откаже напълно от употребата на яйца от клетъчно отглеждани кокошки за продуктите от собствените си марки.

Kaufland предлага много органични продукти във всички продуктови категории - от плодове и зеленчуци, през млечни продукти, напитки, кафе и чай до консерви и дълбокозамразени храни. Много от тези продукти са от собствената ни марка K-Bio.
Eвропейското лого за биоземеделие върху опаковката показва, че продуктите са произведени съгласно строгите правила и наредби на ЕС под постоянен контрол от независими, оторизирани от държавата институции.
Kaufland притежава сертификат DE-ÖKO-006.

V-Label Vegan е установен, международно признат символ за класифициране на вегански продукти и услуги. Стандартизираните критерии гарантират, че V-Label е единствен по рода си маркер за качеството на вегански продукти из цяла Европа. Чрез лесно разбираемата класификация на продуктите като вегански, V-Label е бърз и надежден начин да кажем на потребителите какво точно купуват.
Всички храни и козметика, които имат този етикет са със сто процентов зеленчуков произход и не съдържат животински продукти като месо, риба, яйца, мляко, нито са правени с животински суровини като желатин или яйчен белтък. Напитки или оцет също могат да носят този знак.

V-Label Vegetarian е установен, международно признат символ за класифициране на вегетариански продукти и услуги. Всички продукти са произведени без животински суровини. Освен месо и риба, това включва също желатин и телешко сирище, което се използва за приготвяне на сирена.

Постоянно разширяваме асортимента си от сертифицирани по MSC рибни продукти, които лесно могат да бъдат открити в нашите хипермаркети. Като независима, неправителствена организация MSC насърчава устойчивите риболовни практики в световен мащаб.

Aquaculture Stewardship Council (ASC) е независима организация с нестопанска цел, основана през 2010 г., с цел постигане на по-устойчиви риболовни практики. Продукти с ASC лого върху тях съдържат риба и морска храна, идващи от рибни стопанства, които спазват устойчиви практики на култивиране, като по този начин намаляват въздействията върху хората и природата.

Печатът Dolphin Safe на американския Earth Island Institute сертифицира продукти от риба тон, която е била заловена без да застраши делфините и навлизането им в рибарските мрежи.

Продуктите и услугите, които са особено щадящи към околната среда и човека са отличени със сертификата Der Blaue Engel. Пестеливото влагане на суровини в производството, характеристики за употреба, дълготрайност и разграждане – всички тези аспекти са от голямо значение при издаването на този сертификат.

Екомаркировката на ЕС цели намаляването на различни въздействия върху околната среда на всеки етап от жизнения цикъл на даден продукт. Определените в критериите нива са такива, че да се насърчават продукти, които имат по-слабо общо въздействие върху околната среда.

Перилните и почистващи препарати с шарени опаковки са истински магнит за малчуганите. Нашето желание е да допринесем за един по-безопасен за децата свят. Затова всички течни препарати за почистване K-Classic съдържат горчивото вещество Bitrex ®. Тази съставка е толкова горчива, че кара децата веднага да изплюят течността, вместо да я глътнат. Така K-Classic активно предотвратява случаи на отравяния и прави света на децата по-сигурен.

Перилните и почистващи препарати от собствената ни марка K-Classic носят логото Sustainable Cleaning, което обозначава общоевропейската инициатива, наречена Харта за устойчиво почистване. Това нарежда Kaufland сред компаниите, поели ангажимент за по-сигурно и щадящо околната среда производство на перилни и почистващи препарати.

В асортимента ни ще откриете огромен избор от продукти K-Classic с логото FSC® - сертифициарни спрямо строгите изисквания на Forest Stewardship Councils®, сред които салфетки, тоалетна хартия и носни кърпички, както и въглища за скара. При покупката на продукти, сертифицирани от FSC®, вие изисквате устойчиво стопанисване на горите по целия свят.
За да бъдат спестени природни ресурси, суровините за производството на картонени кутии за напитки и други опаковки на марката K-Classic, произхождат от устойчиво стопанисвани гори и носят FSC® лого.

Отговорното отношение към природата и околната среда заема все по-важно място в нашето ежедневие. Производството на текстил не прави изключение - и при него екосъобразните процеси стават все по-актуални.
Опазването на околната среда е от изключителна важност за нас и ние съзнателно поемаме тази отговорност. Затова, за производството на нашия текстил използваме органичен памук. Стандартът GOTS (Global Organic Textile Standard) гарантира устойчивото и социално отговорно производство на текстил. Така гарантираме прозрачност и високо качество на продуктите за нашите клиенти.

Kaufland участва в програмата "Fur Free Retailer" (Търговия без ценни кожи). В тази връзка сред продуктите от собствените ни марки няма такива, изработени от естествена кожа с косъм. Такива продукти са, например различни текстилни изделия и аксесоари, както и някои играчки за домашни любимци.

Разработен по подобие на природата: "Learning from naturе". BIONIC FINISH® ECO® е високотехнологично хидрофобно покритие с изключително тънка кристална структура, предпазващо текстилните изделия от вода и замърсяване. BIONIC FINISH® ECO® защитава човека и природата. BIONIC FINISH® ECO® се използва за продуктите от собствените ни марки OYANDA® и TOWNLAND®

STANDARD 100 на OEKO-TEX® гарантира, че текстилните изделия от собствените марки на Kaufland са преминали през тест за неналичие на вредни вещества. OEKO-TEX® е международна независима организация за тестване на сурови, полуготови и готови текстилни продукти, както и на целия процес на производство, условията на труд, както и регулацията на отпадъчните вещества. През 1992-ра година тя въвежда сертификата STANDARD 100 и обновява критериите на стандарта всяка година.

LGA e сертификат на организацията TÜV Rheinland който удостоверява, че продуктът е минал през контрол на качеството. В Kaufland LGA TESTED удостоверява качеството на мебели, аксесоари за дома и домашни потреби.

VPA GS е сертификат на института VPA за тестване, който сертифицира качеството на инструментите, пособията и уреди за дома и градината на Kaufland.

ILAG NON STICK е високотехнологично покритие, което притежава отлични противополепващи свойства, устойчиво е на надраскване и е лесно за почистване. ILAG NON STICK притежават много от продуктите на собствената ни марка Spice & Soul®.

PEFC е международна система за сертифициране на гори, която удостоверява, че дървесината в продуктите от собствените марки на Kaufland е добита от отговорно управлявани горски стопанства.

TÜV SÜD e основана през 1866 г. Kомпанията започва своята дейност, като тества парни котли. До нейната експертиза се допитват производители на храни, софтуерни продукти, лекарства, потребителски стоки, машини и много други.

TÜV SÜD GS e сертификат на организацията TÜV SÜD, който удостоверява, че продуктът е минал през изпитания за сигурност и не представлява опасност за потребителя, когато се ползва според инструкциите за употреба. Сертификат TÜV SÜD GS притежават електроуредите от собствената ни марка SWITCH ON.

TÜV Rheinland GS e сертификат на организацията TÜV Rheinland, който удостоверява, че продуктът е минал през изпитания за сигурност и не представлява опасност за потребителя, когато се ползва според инструкциите за употреба.