„Минфрут“ ООД
Боровинки от градините на с. Динк до рафтовете на Kaufland
В пловдивското село Динк се намира едно от стопанствата, които стоят зад вкуса на лятото – сочните български боровинки с марка „Брей!“, които достигат до клиентите в цялата страна чрез магазините на Kaufland България. Производителите от „Минфрут“ ООД и приятели от детството Наско Пекалиев и Мирослав Георгиев са сред дългогодишните партньори на ритейлъра. Тяхното сътрудничество с веригата хипермаркети започва още през 2006 г., а днес партньорството им е пример за устойчив растеж.
Историята на двамата приятели в земеделието започва неочаквано през 2001 година – без опит и без земеделски корени. „Аз съм от Пловдив и никога не съм имал дори село. Не съм имал никакъв допир със земеделието, но животът понякога има планове за теб“, споделя Пекалиев. „Работата с Kaufland ни даде спокойствие и увереност. Знаеш, че срещу себе си имаш сериозен клиент“, допълва той.
Първоначално стопанството, което и до днес може да бъде разпознато като името „МиН Фрут“ ООД, отглеждало ябълки. Производителите обаче разбират, че тяхната страст е другaде и започват наново с производство на ягоди. През последните осем години двамата партньори произвеждат и боровинки. Днес и двете култури се предлагат под собствената марка на Kaufland „Брей!“ – с гаранция за свежест, вкус и устойчив произход. „Нуждаят се от специфична киселинност на почвата и внимание във всяка стъпка. Но ако се гледат с любов, резултатът си заслужава“, споделя за отглеждането на боровинки Наско.
В пиковия сезон – май, юни и юли – боровинките се берат ръчно. Плодът се съхранява в централния склад на ритейлъра при контролирана температура от 2 до 10°C, транспортира се със специализиран хладилен транспорт и се излага в хладилни витрини във филиалите. Благодарение на стриктната верига за съхранение и логистика, свежестта на плода се запазва от полето до рафта. Продукцията е сертифицирана по международния стандарт GlobalG.A.P., като тази стъпка е дала възможност на производителите да реализират износ и за други държави.
Само през 2024 г. Kaufland България е реализирал над 55 000 опаковки по 125 г български боровинки от четирима местни производители, сред които е и „Минфрут“ ООД. Общо продаденото количество боровинки (включително вносни) надхвърля 1 милион опаковки.