Данните за филиала се зареждат.

Данните ти се зареждат.
Вашият Kaufland филиал

Последно избирани филиали

Авокадо – източник на ценни мазнини

Богато на витамини, фибри и ненаситени мастни киселини – авокадото е подходящ плод за здравословно и балансирано хранене. Въпреки че половин авокадо съдържа около 200 калории и 23 грама мазнини, неговата консумация не води до натрупване на мазнини около ханша. Тъй като съдържа само здравословни мазнини, то помага за предотвратяване на пръстъпи на глад.

Полезна информация

Авокадото има следните специални свойства

Прясно авокадо в близък план

Авокадото принадлежи към семейство лаврови. Дървото може да достигне височина до 15 метра и произхожда от южната част на Мексико. Маслото от авокадо е използвано още от ацтеките, а поради високото си съдържание на мазнини, плодът се използва и във фармацевтичната и козметичната промишленост. Авокадото осигурява много важни хранителни вещества. Освен здравословни, ненаситени мастни киселини, то съдържа и много важни витамини и минерали. То съдържа витамини В и К, както и витамини Е и С. Освен това съдържа калий и мед.


Произход

Откъде произхожда авокадото?

Авокадото произхожда от южната част на Мексико, където се използва от десет хиляди години. В наши дни авокадото се отглежда по цял свят свят. Среща се в Чили и Перу в Южна Америка, в южната част на САЩ, в Австралия, а също и в южната част на Испания, в района на Малага и Гранада. 


Сезонност

Кой е върховият сезон на авокадото?

Сезонът на авокадото е от август до май, но се предлага в магазините през цялата година. В зависимост от сезона авокадото е с произход от различни райони на отглеждане.


Употреба и съхранение

За какво може да се използва авокадото и как се съхранява?

Прясно авокадо в близък план

Месестата му част може да се консумира сурова и често се използва като предястие или леко подсолено върху филийка хляб. Ако месестата част се обработва допълнително, тя често се използва като дип от авокадо. Това пюре се нарича гуакамоле и често е част от пълнежа на тортилята. Авокадото се използва в кухните по цял свят. Авокадото може да се съхранява при стайна температура. След като плодът бъде разрязан, половината от него трябва да се съхранява в хладилник, като по възможност се увие, тъй като при излагане на въздух месестата част бързо придобива кафяв цвят.

Употреба на авокадото в други държави

В Бразилия, например, авокадото се използва и за приготвяне на млечни шейкове. В Япония пък се използва за приготвяне на вегетарианско суши. В Тайван и Филипините то се сервира със захар и мляко като деликатен десерт. 



Съставки

Какво се съдържа в авокадото 

Прясно авокадо в близък план

Авокадото съдържа редица важни витамини и минерали, като напр. витамин Е, D и В6. То може да помогне при лека умствена умора или стрес. За това са отговорни витамини В, Е и омега-3 мастните киселини. Счита се, че ненаситените мастни киселини подпомагат концентрацията и подобряват паметта. Ако се борите със следобеден спад на енергия и имате нужда от лека закуска, пълнозърнест хляб с авокадо е едно отлично средство.

Хранителна стойност
 

ккал: 221 ккал

Въглехидрати: 0,4 г

Протеини: 1,9 г

Мазнини: 23,5 г

Витамини

 

Витамин А: 12 µg

Витамин B1: 0,08 мг

Витамин B2: 0,15 мг

Витамин B6: 0,5 мг

Витамин C: 13 мг

Витамин E: 1,3 мг

 

Минерали

 

Калций: 12 мг

Желязо: 0,6 мг

Калий: 487 мг

Магнезий: 29 мг

Натрий: 3 мг