Данните за филиала се зареждат.

Данните ти се зареждат.
Вашият Kaufland филиал

Последно избирани филиали

Сушена праскова: сладка вкусотия

Измежду плодовите сортове прасковата, напр. за разлика от смокинята, фурмата, сливата и стафидата, е относително нова и малко известна като сушен плод. Въпреки това се предлага както чиста, така и като част от плодови миксове.

Полезна информация

Сушените праскови имат следните специални качества

Сушена праскова в детайлен изглед

Сушените праскови са богати като всички сушени плодове на баластни и хранителни вещества. При това трябва да се внимава за това, че има сулфатирани и несулфатирани сушени праскови. Добавката на сулфат предотвратява оптичната непривлекателност на сушените плодове и запазва бляскавия оранжево-жълт цвят на месестата част, докато несулфатираните плодове получават непривлекателно жълто-кафяво оцветяване при сушенето. Сулфатираните плодове могат да предизвикат непоносимости и алергични реакции при чувствителни хора. Алергичните хора и потребителите, които ценят естествените продукти, трябва по-добре да изберат несулфатираните сушени плодове.


Произход

Откъде произхождат сушените праскови?

Прасковите растат в Испания, Италия, Гърция, Турция, Южна Америка, САЩ и ЮАР. Оттам най-често пристигат при нас директно в сушено състояние. Преди сушенето на плодове се е правело предимно за удължаване на трайността им. Днес то се използва предимно за кулинарни цели. Сушената праскова, както и другите сушени плодове, е вкусотия за потребителите, ценящи здравословното хранене. 


Сезон

Кога е сезонността на сушените праскови?

Сушени праскови може да има през цялата година.


Употреба и съхранение

За какво могат да се използват сушените праскови и как се съхраняват?

Сушена праскова в детайлен изглед

Сушените праскови могат да се ядат в свежа форма по всяко време. Те имат плодово-сладък вкус и са подходящи нарязани на дребно много добре като добавка за мюсли, за печене, за апетитни ястия и в пикантни вариации, като напр. чътни. При консумация на сушени праскови трябва да внимаваш за това, че плодът съдържа много повече захар, когато е сушен. Това не е важно само за хранителните стойности, но и по отношение на зъбите. Сушените праскови трябва винаги да се съхраняват добре затворени.


Съставки

Ето какво съдържат сушените праскови

Сушените праскови са много специална лека закуска. Те са здравословни и съдържат важни съставки като витамин C, витамини В, калий, калций, фосфор и цинк.

Хранителна стойност
 

kcal: 244 kcal

Въглехидрати: 53,9 g

Белтъчини: 3,1 g

Мазнини: 0,6 g

Витамини

 

Витамин А: 83 µg

Витамин В1: 0,01 mg

Витамин В2: 0,14 mg

Витамин В6: 0,15 mg

Витамин С: 17 mg

Витамин Е: 5,3 mg

 

Минерали

 

Калций: 46 mg

Желязо: 6,5 mg

Калий: 1340 mg

Магнезий: 54 mg

Натрий: 9 mg