Данните за филиала се зареждат.

Данните ти се зареждат.
Вашият Kaufland филиал

Последно избирани филиали

Сушена смокиня: сладка и ароматна

Независимо дали са пресни, или сушени: Смокините се считат за особено богати на енергия и същевременно здравословни. Сушените смокини идват предимно от Турция и Гърция и въпреки че са на разположение целогодишно, са особено любими през зимата. 

Полезна информация

Сушените смокини имат следните специални качества 

Сушени смокини в детайлен изглед

Смокините трябва непременно да достигнат пълно узряване, докато са на дървото. За разлика от повечето други плодове, сушенето при смокините става естествено върху дървото. Ако смокините се оберат преди завършване на процеса на сушене, въпреки това могат да се доизсушат при високи температури. Това обаче води до загуба на ароматния, сладък вкус. 


Произход

Откъде произхождат сушените смокини?

Смокинята вероятно е била с първоначален произход Мала Азия. Днес голяма част от смокините идват от следните региони:

  • Испания
  • Португалия
  • Италия
  • Турция
  • Алжир
  • Гърция

Сезон

Кога е сезонността на сушените смокини?

Сушените смокини са налични целогодишно.


Употреба и съхранение

За какво могат да се използват сушените смокини и как се съхраняват?

Сушени смокини в детайлен изглед

Смокинята е подходяща свежа или сушена като лека закуска или като добавка в плодова салата, мюсли, десерт или кисело мляко. Но и сушените смокини не са само за директна консумация. С тях може да се подсладят много ястия, сладкиши и сосове. Съхранението на пресни смокини става най-добре в хладилника, но трябва да се консумират в кратки срокове. Сушените смокини са налични през цялата година и издържат разопаковани няколко месеца. Бялото покритие върху сушените смокини не е дефект, а идва от изкристализиралата захар на плодовете. За да не се образува плесен, е препоръчително сухо и студено съхранение, най-добре в затворен съд.



Съставки

Ето какво съдържат сушените смокини

Смокинята е много здравословен енергиен плод, защото съдържа не само много витамини и минерали, но и е богата на баластни вещества. Така тя се счита за особено добра за храносмилането. Освен това е позната и със своето пречистващо кръвта действие.

Хранителна стойност
 

kcal: 247 kcal

Въглехидрати: 54 g

Белтъчини: 3,9 g

Мазнини: 1,3 g

Витамини

 

Витамин А: 8 µg

Витамин В1: 0,11 mg

Витамин В2: 0,1 mg

Витамин В6: 0,12 mg

Витамин С: 2 mg

Витамин Е: 2 mg

 

Минерали

 

Калций: 190 mg

Желязо: 3,2 mg

Калий: 850 mg

Магнезий: 70 mg

Натрий: 37 mg