Данните за филиала се зареждат.

Данните ти се зареждат.
Това не е Вашият филиал?
Промяна
Вашият Kaufland филиал

Последно избирани филиали

Постно, вкусно, разнообразно

Постите намират място в живота на все повече хора, защото по този начин се осъществява пречистване на целия организъм от токсините, натрупани от животинските продукти, най-вече от месото. Постенето не се препоръчва за деца, бременни и майки кърмачки, както и на хора със заболявания на стомашно-чревния тракт, а също и при болни от захарен диабет. Въобще хората, които страдат от хронични заболявания трябва да обсъдят решението си за пост с лекуващия лекар.

Както всяко нещо, което изисква лишение, така и постът, е въпрос на вътрешна нагласа и мотивация. След това нещата се случват по-лесно, отколкото предполагаме, защото разнообразието от рецепти прави храненето наистина вкусно.

Хранене по време на пости

  • Планирайте менюто си старателно, защото постните ястия обикновено изискват не по-малко време за приготвяне, отколкото тези с месо.
  • Не оставайте без храни от основните групи – плодове, зеленчуци, зърнени, бобови и ядки.
  • Тъй като често постната храна се усвоява по-бързо от организма, е необходимо да се храните през по-кратки интервали от време.
  • Не подценявайте силата на зелевата салата – тя може да ви държи сити за продължителен период от време.
  • Следете да не пада нивото на кръвната ви захар – мед, халва или фурми ще ви помогнат да не се чувствате замаяни.
  • Не се колебайте и експериментирайте с по-нестандартни комбинации на постни храни, защото постно не означава безвкусно и еднообразно.
  • Не забравяйте, че има дни, в които рибата е позволена, а за Никулден – направо задължителна. Не ги пропускайте и смело посегнете към водните обитатели.

Зеленчуците са незаменими по време на пости. Най-добре е да се спрете на сезонните – така ще се насладите в максимална степен на вкусовите им качества.

Карфиол

Дали заради миризмата, или заради нещо друго, но в миналото различните видове зеле не са вдъхновявали прекалено много готвачите. Е, нещата днес са значително по-различни. Карфиолът става все по-популярен - с него се приготвя не само класическата царска туршия, но и много други вкусни и интересни рецепти. И не забравяйте - за да се съхранят най-много витамини, слагайте розичките във вече кипяща вода и варете не повече от 5 минути.

Броколи

Въпреки полезните свойства на карфиола, броколите са тези, които са значително по-популярни и обичани. Важно е и да знаете как да ги приготвите, разбира се. Подправките, които подчертават аромата и вкуса на броколите, са босилек, копър, чесън, риган (пресен или сушен) и мащерка. Предлагаме ви три варианта за приготвяне на броколи:

  • Поръсете задушените броколи с лимонов сок и сусам и им се насладете;
  • Към сварената паста прибавете маслиново масло, ядки и леко задушени цветчета броколи. Разбъркайте, добавете сол и черен пипер на вкус;
  • Пасирайте бланшираните броколи и карфиол, комбинирайте с подправки по избор, за да направите вкусна супа;

Зеле

То е хранително и много полезно. При покупка отдавайте предпочитание на здравите, тежки и блестящи зелки. Много красиво, с виолетови листа, червеното зеле е близък роднина на бялото. Приличат си много, но в ястия може да оцвети другите продукти в червен цвят. За да съхраните цвета му, добавете малко лимонов сок или оцет. Както и обикновеното зеле, червеното е отлично за салати.

Не е тайна, че ние българите обичаме фасула. Вероятно, той е сред първите храни, за които повечето от нас се сещат при споменаването на български ястия и пости. В световната кухня бобът понякога се приготвя с паста или под формата на кюфтенца, а зеленият фасул най-често бива бланширан и използван в супи, салати и ястия с ориз.

Няколко препоръки:

  • Когато приготвяме зрял фасул е препоръчително предварителното му, продължително, целодневно или нощно накисване във вода;
  • За да не се налага да варите вечно зрелия боб, продукти като лимонов сок, оцет, домати, кетчуп и вино се добавят към края на готвенето, тъй като киселите съставки пречат на зърната да омекнат;
  • Чесън, оцет и копър са основните подправки, необходими, за да приготвите свежа салата от зелен фасул;


Без значение дали като добавка към коктейлни хапки, вкусни салати или сезонни зеленчукови яхнии, маслините са любими на мнозина с деликатния си, ненатрапчив вкус. Мнозина предпочитат вкуса на класическата черна маслина, но не е малка и групата от почитатели на зелената маринована маслина. Маслините са основен продукт в класическата гръцка салата, а когато са с костилките, придават на различните яхнии особен и неповторим привкус.


Нахутът се радва на богато кулинарно приложение. С него може да приготвите почти всичко – супи, салати, яхнии, различни гарнитури и предястия. От нахут може да се смели брашно, което се използва за панировки, а когато се прибави към сухо мляко или пшенично брашно, нахутът е идеален за приготвянето на различни детски храни, тестени и макаронени изделия. Смятан е за една от най-лесно смилаемите бобови култури. Вкусът на сварения нахут наподобява този на боба и царевицата, а това е отлична предпоставка за кулинарни експерименти.

Лещата е била на почит още от най-ранни времена и се е отглеждала редом с пшеницата, ечемика, граха и лена. Древните гърци са я обожавали и са я използвали не само в супи, но правели от нея и хляб. Лещата е изключително популярен продукт в индийската кухня и предпочитан вариант за приготвяне на ястия в много страни по време на пости. Наред с червената леща, в списъка на трите основни вида се нареждат кафявата и зелената леща. Кафявата е наричана още континентална или египетска. Зелената, известна и като френска леща, е най-фината и най-скъпата. Тя е най-хранителната, с най-много вкусови качества и това я прави чудесен избор за салати.


Фурми – бонбоните на постещите

Меки или сухи, фурмите могат да се консумират сурови. Опитайте фурми пълнени с бадеми, захаросан портокал и лимонова кора. Слагат се в пудинги, кексове и други десерти, дори и в хляб. Могат да бъдат преработени в захарни бучки, пастети, сиропи, оцети или дори алкохол.

Маслиново масло

Човешкият организъм се нуждае от балансирано хранене, в което да присъстват всички хранителни вещества, и то в оптимални количества. Мнозина смятат мазнините за враг номер едно, но не е така. Маслиновото масло е сред най-предпочитаните мазнини в кулинарията, защото притежава приятни вкусови и ароматни качества. По време на пости то се превръща в ценена и масово използвана мазнина.